Avui, com sempre, hem començat la classe fent memòria del que havíem fet a les classes anteriors: què era la mesura, amb què podíem mesurar, què era el metre, el quilo,etc.
Seguidament, ens hem fixat en l'última síl·laba que ens quedava per fer de "La caixa Mequili", la síl·laba "li".
De seguida ja hem sabut que "li" era de la paraula "litres".
Fins ara havíem après que els metres servien per mesurar quant de llarg, d'alt o d'ampla feia un objecte o que els quilos servien per mesurar el pes d'una cosa, però els litres per a què serveixen?
Entre tots hem anat pensant coses que es podien mesurar amb litres: l'aigua d'una piscina, una ampolla d'aigua, l'aigua d'una galleda, etc. Però només aigua? Entre tots ens hem adonat que no. Es pot mesurar en litres totes aquelles coses que siguin líquides: llet, refresc, suc de fruites, sopa,...fins i tot sang!
Seguidament,ens han repartit una ampolla a cada un i hem hagut de mirar què hi posava.
Hi havia ampolles que posava 1l, d'altres 1'25l, 2'5l, 6,25l, etc. i en canvi, n'hi havia d'altres que posava 33cl, 25cl, 50cl,etc.
Nosaltres sabíem que la lletra "l" eren litres, però les lletres "cl" què volien dir?
Ens han explicat que volien dir centilitres. De la mateixa manera que 1m=100 cm, 1l=100cl.
Una vegada hem sabut aquesta informació, ens hem separat segons si teníem una ampolla on hi cabia menys d'un litre, un litre o més d'un litre:
Com que ho hem fet tan bé, hem cregut que ja estàvem preparats per jugar amb "La caixa Mequili" perquè ja sabem diferenciar què és longitud, què és massa i què és capacitat i a més a més si fa més d'1m/kg/l o menys. Així que tots hem hagut d'agafar una targeta i classificar-la:
Com de costum, aquí teniu totes les fotografies:
No hay comentarios:
Publicar un comentario